jusefines

11/3-15

Kategori: Allmänt

Denna onsdag har bestått till största delen utav jobb, hjälpte min kära kollega Ola att få undan lite pappersarbete då jag tog receptionen själv idag. Det märks att det är vårväder då det är betydligt lugnare än vad det varit sedan början av hösten, både skönt men trist att säsongen lider mot sitt slut.
Efter att jag jobbat klart åkte jag hem en sväng för att säga hej till mamma som kom hem från Öland och för att äta hennes goda mat som hon hade gjort. Det var någon smarrig gryta med fläskfilé, vårlök, äpple och champinjoner. Körde faktiskt ett lättare cardio pass idag på en timme, jag gick i en behaglig hastighet med lutning. Brände drygt 600 kcal så det kändes okej :)
 
Har fortfarande lite känningar i halsen och det är allmänt segt i kroppen men förhoppningsvis hinner det lätta ännu mer tills imorn. Jag är ledig då så jag tänkte hinna med en långpromenad efter frukosten och därefter köra på en "ta hand om mig själv-dag" med allt vad det innebär.
Frukost är förövrigt det mesta målet på dagen, det är verkligen en helig stund! Kaffets ljuva doft letar sig runt i hemmet och det puttrar sådär härligt från kaffekokaren och så gör man i ordning vad man än är sugen på. För min del blir det oftast ett par kokade ägg och en klick kaviar/smör till samt en skål med yoghurt och granola. Eller så händer det att jag gör en vanlig hederlig ostsmörgås på en skiva proteinbröd samt en skål med grekisk yoghurt toppat med lite honung. Morgondagens frukost är dock redan förberedd då jag hittade ett recept från viktväktarna som lät spännande; nämligen overnight oats. Har velat testa det under en längre period nu men aldrig kommit till skott men detta recept var för enkelt för att inte prova på en gång!
 
I med 5 matskedar havregryn och 2 matskedar russin (jag tog två katrinplommon och delade itu i brist på russin) i en skål och häll på 1,5 dl lättmjölk. In i kylen och låt stå över natten, sedan toppa med vad du än känner för :)
 
Låter rätt trevligt va? Jag är pepp.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: