jusefines

igår och idag

Kategori: Allmänt

Vilken mardrömsmorgon jag hade igår. Var på ett besök hos gynekologen, skulle göra en undersökning och den spårade ur totalt. Tänker inte gå in på detaljer men jag kan säga att jag aldrig går tillbaka till gynekologmottagningen Korallen i Vallentuna igen, den saken är glasklar. Var helt uppriven efter besöket igår så jag ringde febrilt efter min klippa, mamma, men hon satt i möte med banken och hade såklart inte mobilen på. I ren panik ringde jag mormor och hon bad mig komma över, så det gjorde jag. Med tårarna strilande nerför mina kinder så körde jag mot Södermalm och världens bäst tröstande mormor. Vi åt en lätt lunch bestående av naturell yoghurt toppat med fiberflingor och en hårdmacka till det med två skivor salami. Senare på eftermiddagen hade Christer gått och handlat Wienerbrödsliknande muffins med chokladränder på. Himla gott med en kopp kaffe till!
Tanken var ju inte att jag skulle äta något godis eller så fram till den 4e men denna dag fann jag verkligen noll ork till att tacka nej. Kvällen fortsatte hos farmor och farfar, vi svängde förbi affären Vickan och jag, vi handlade med oss ingredienser för marängswiss samt 2 trisslotter som vi tog med oss som en födelsedagsgest till farfar som fyllde 89!
Väl där var våra kusiner Max och Hampus där, det var faktiskt riktigt roligt att träffa dem :)
Vi fikade, pratade och skrattade. Sedan bar det av hemåt igen och jag droppade Vickan hos hennes kompisar.

Jag sitter i skrivande stund halvt påklädd och redo för jobbet, fattas bara byxor. Jag ska åka till Komet och jobba en stund, det blir kul!

Vi hörs :)

puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: