jusefines

You and I

Kategori: Allmänt

Okej, skälet till varför jag lägger av med att blogga kan ju ha med irritation att göra. Ja, när jag lägger ner min själ, allt engagemang och en kvarts tid i mina texter så är det ganska så jätteirriterande att något ska gå snett, som att det inte går att publicera eller att ipaden laddar ur, vilket precis hände. Jippi. 
Hursom, får skylla mig själv och skriva om helt enkelt. Tänkte iallafall berätta om min dag för andra gången här då:

Jag inledde med att åka och provjobba på kaféet, vill inte säga för mycket men kan sammanfatta det hela med att det inte var något för mig. Ett totalt opassande, oprofessionellt och illa bemötande från ägarinnan. Lika mycket som arbetsgivaren testar och ser hur denne trivs med mig, lika mycket känner jag mig för, vill Jag arbeta här? Det är minst lika viktigt att en själv känner sig trygg och välkommen. Nej, så desperat är jag verkligen inte efter ett tredje jobb. 
Vid 14-tiden hade jag ju stämt möte med en kille jag knappt ens visste namnet på. Vi skulle ses vid sergel torgs trappor, var lite orolig för att jag inte skulle känna igen honom då vi bara har setts som hastigast en gång innan när jag gav ut mitt nummer. Men jag kände igen honom direkt när han kom mot mig leendes, det kändes bra. Och han var i tid, stort plus! 

Därefter gick vi i riktning mot gamla stan tills vi gick förbi ett gulligt fik som fick bli vår plats. Vi drack varsin kopp bryggkaffe med påtår och snackade på i en dryg timme. Tänker inte heller säga för mycket här men kan summera det med att det var mycket trevligt och att jag gärna träffas igen. Gick därifrån med ett leende på läpparna som hållt i sig ända fram tills nu, när jag ligger här i min säng. 
Jag åkte och tränade, blev ett intervallpass på 50 minuter sedan var det snabbt in i duschen och slänga på sig kläder innan jag satte mig i bilen med Ola och åkte mot fondue Boden för att käka middag med familjen, det var även det mycket trevligt. 

Är helt slut nu och tänkte släcka ganska snart, har varit mycket blandade känslor genom hela dagen. 
Imorgon är det konsultation, det blir spännande. Mamma följer med.




Hej så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: