jusefines

A small piece of me

Kategori: Allmänt

Hej alla vackra!
Det här är så typiskt mig.. Jag kommer hem alldeles SLUT efter tre dagars och två nätters övernattande i skärgården. Det värker i hela kroppen efter hård paddling i motvind och hår och kropp skriker efter tvål och shampoo.
När jag äntligen står där i badrummet med min älskade musik som strålar ur högtalarna får jag en sådan kick och tänker "fan, nu jävlar skulle det vara skönt att ta en springrunda". Vet inte om det var min ångest över allt godisätande som talade eller om jag var övertrött, men hursomhelst sprang jag in på rummet. Jag hämtade en grå t-shirt ur min garderob som jag klippte av den tighta halsen på (något som jag länge funderat över att göra men aldrig gjort) och satte sen på mig min nydesignade t-shirt. Och fan vad snyggt det blev!
Jag tänkte nu bara dra på mig ett par byxor och ge mig ut och springa men min trötthet tog återigen över och jag gick in och ställde mig i duschen. ÅH HERRE MIN GUD vad skönt det var att bara låta vattnet strila nerför kroppen och skölja av allt vad skogen hade att erbjuda.
När jag kom ut ur duschen igen var jag som en ny människa- ren, fräsch och alldeles varm av glädje.
Med ett leende på läpparna insåg jag att jag äntligen var hemma igen.

Och nu, nu sitter jag här med en nystartad blogg och har en nytändning på livet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: