jusefines

10-11-12

Kategori: Allmänt

Idag har varit en bra dag!
Efter naglarna drog jag och Vickan till Komethallen för att jobba. Därefter drog vi till farmor och farfar som vanligt på lördagar, vi åt god middag i vanlig ordning och förberedde sen fikat för kvällen. Nu sitter vi och tittar på så mycket bättre och har mumsat i oss kakor i alla möjliga former samt bullar.

Jag måste bara berätta om när vi skulle hoppa av bussen vid kontovägen. Jag gick ut före Vickan lite hastigt just som dörrarna höll på att stängas. Vickan kommer tätt bakom men hinner inte ut, utan hon blir kvar innanför dörrarna i bussen. Och jag står där utanför och ser henne försöka få kontakt med busschauffören. Jag började skratta och kände blickarna från både den fullsatta bussen och från gatan, Vickan hade det värre då alla stirrade ännu mer på henne. Ingen ville dessutom hjälpa henne att bli hörd så att chauffören kunde öppna. Alla bara stod där som blåsta kossor och glodde som fån. Jag stod och såg henne vifta med armarna och hoppades på att bussen inte skulle åka iväg(!) och just när jag ska springa fram till chauffören från utsidan så öppnas dörren och hon kan komma ut. Hon kommer ut smått rödrosig om kinderna och vi börjar snabbt gå från platsen- och så började vi asgarva! Haha hon var där inne säkert en hel lång minut! Hahaha! Bästa jag sett på länge!

Nu ska jag fortsätta kolla på smb! Puss så länge finisar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: